2006-10-18

Nya och sena tider?

Lite för sent för att skriva något egentligen. Känns som om jag aldrig har tid att skriva här längre. Dagarna går åt till att exjobba, skriva rapport och annat. Kvällarna har gått åt till att plugga inför sista tentan (WOOOHO, skrev den idag - banne mig om jag klarade den, då kommer jag aldrig mer skriva en tenta kanske), göra labbar i Bayesianska nätverk, jobba åt diverse arbetsgivare, träffa kompisar och helt enkelt inte vara hemma så mycket.

Var i Norrköping idag och kom nyss hem. Käkade enormt god hamburgare, drack lite vin och snackade skit. Hade en intressant diskussion med Emma om hur mycket som hänt i ens liv det senaste året. På många sätt kan det här ha varit ett av de händelserikaste åren i mitt liv, beroende på hur man ser det. Men till detta får jag nog återkomma senare. Känns som om saker förändras nu iaf, man går mot andra perioder i sitt liv och snart är studietiden ett minne blott.

Men hjärtat i en sann student,
Kan ingen tid förfrysa,
Den glädjeeld som där har tänts,
Hans hela liv skall lysa.

Man får verkligen hoppas att det är lika sant som det alltid har känts när jag sjungit detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vin och Hamburgare?

Ja visst händer det mycket under tiden man studerar. Jag håller nog fortfarande med om sångtexten.