2006-12-02

Första jobbdagen och semi-lugn kväll

Första dagen på jobbet avklarad. Jag och Fredrik ska ju skriva white-paper/forskningsrapport baserat på vårt exjobb, så det är dags att ta tag i det. Hann inte göra såå mycket nytta, mycket av dagen gick åt till att fundera på hur vi ska strukturera arbetet, vad vi vill ta upp, vilka delar av vårt exjobb som kan tillföra något till metamodelleringscommunityt och kanske framförallt - vilka konferenser som finns och som vi vill skicka in vårt paper till.

Hade också utvecklingssamtal med Åsa som var mycket givande och inspirerande. Fick prata om vad jag kan tänka mig för uppdrag den närmaste tiden, var jag vill nå på längre sikt, hur jag ska göra för att nå dit och liknande saker. Fick feedback från det gångna halvåret som jag trots allt varit på Attentec (om än inte anställd) och fick ge feedback på hur jag tyckte Attentec fungerade för mig. Mycket givande helt enkelt!

Hade en rätt lugn kväll igår trots allt. Hem efter jobbet, prata lite med mamma på telefon och sen gå iväg till Sanna för att träffa Helena som var uppe från Göteborg. Fredrik, Jenni och Lisa var där också. Blev rätt lugnt med thai-mat och Idol-finalen. Efter finalen så gick jag och Fredrik hem till mig, tog en liten Minttu-varm-oboy-drink (bläh - för starkt när man inte druckit något annat innan) och gick ner till Flamman. Pratade massa skit på vägen ner - skojigt! :) Stod i kön alldeles för länge egentligen, tror vi kom in vid halv ett typ. Men å andra sidan hade vi inget bättre för oss och fortsatte snacka skit och bara hänga. Väl inne blev det lite dansa runt, träffa på Josefin och sen hem direkt eftersom de stängde vid tre. ;) En sväng förbi Statoil med mosbricka och julmust är numera ett måste, men då mår man finfint när man vaknar dagen efter! I säng vid halv fem eller så - gott.

2 kommentarer:

RosaMilton sa...

Tur att du mår bra av mosbricka och julmust - annars är det verkligen ett LÅGVATTENMÄRKE tycker jag!

AI sa...

Haha, jag hör ju att det var för länge sen du var på väg hem från festande klockan tre på natten. Just då är mosbricka och julmust så långt ifrån ett lågvattenmärke man kan komma! :P