2007-11-27

Energi

Jag förstår inte riktigt var all min energi kommer ifrån. Känns som om jag har rätt mycket till det mesta. I normala fall brukar man bli tröttare så här i höstrusket, men jag tycker det rullar på väldigt bra.

Söndag var väl undantaget då - hade en riktig bakisdag. Spenderade hela dagen hos Sanna och Helena och tittade på tv, åt pizza och väntade på att bli lite piggare. När jag kom hem på kvällen och duschade och la mig innan nio kändes allt bättre - till slut.

Men energin var tillbaka redan dagen efter - vaknade strax efter fyra (efter sju timmars sömn kanske - plus en hel slappdag förstås) och kände mig inte trött. Läste en timme, gick upp och jobbade lite hemifrån och sen åkte jag till jobbet. Tror nästan jag lyckades komma med en av de första bussarna som går ut dit - jag var definitivt den första jag såg på Ericsson på ett bra tag när jag kom dit strax innan halv sju. Sen jobbade jag till fem, åkte ner på stan och pluggade kinesiska i två timmar, åkte hem och åt en snabbmiddag och sen spelade vi fotboll i Ryd i en timme. Gick hem och kröp i säng rätt direkt - lååång dag men inte trött på ett obehagligt sätt trots allt.

Idag har det fungerat bra också. Lite seg i morse efter fotbollen - men pigg i skallen som vanligt. Jobbade ganska lagom länge, gick på stan med Jenni och har nu på kvällen plockat och städat och fått i ordning lite med sällskap av Jenni.

Resten av veckan då? Ptja, onsdag-fredag är i alla fall inbokade med kurser (onsdag), biljard med kompisar (torsdag) och examensfest (fredag) och sen tänkte jag ta en lugn helg och sådär. Men någonstans undrar jag var all min energi kommer ifrån ändå - allt är så kul, jag känner mig nyfiken och pigg ännu mer än jag brukar och jag hinner med väldigt mycket med min tid känns det som. Men mer tid vore förstås gött! Aja, jag ska inte beklaga mig antar jag! ;)


Förresten så önskar jag mig ett par mjukisbyxor att mysa i hemma samt att ha när man tränar eller på väg till träningen!

1 kommentar:

olsner sa...

"Förresten så önskar jag mig ett par mjukisbyxor ..."

Jag lånade ett par mjukisbyxor av dig efter nåt av alla poolpartyn på BK9 som jag fortfarande sitter på. Du kanske vill ha tillbaka dem ;-)