2007-11-20

Önskelista

Tänkte på allmän förfrågan (okej, bara mamma, jag erkänner) skriva ner lite av min önskelista inför jul här. Egentligen är den bara en rak kopia av min införskaffningslista, vilket antar att många saker där säkert ligger utanför rim och reson när det gäller prisklass, eller så är det saker som jag borde välja ut själv. Vill man gärna ge mig en sån sak får man självklart gärna ge mig ett bidrag eller ännu hellre en shoppingrunda där saken i fråga införskaffas tillsammans.

Here goes iaf:

- Växter - lättskötta och med lagom stora tillhörande krukor, jag har redan dödat en pga. för liten kruka (och kraftigt beskärande).
- Gardiner
- Handdukar (stora och små, gärna matchande i någon ganska neutral färg - kanske jord/beige eller något åt det hållet? Minst två av varje - jag vill ha matchande set! ;) )
- Hörnlampa till soffhörn
- Golvläslampa till läshörn i vardagsrummet
- Ramar till de två kartorna som ska upp på väggarna. Eventuellt en anslagstavla till världskartan så att jag kan sätta på nålar om var jag varit.
- Duschskynke - ljust och åtminstone 2 meter långt - gärna mer.
- Ny bärbar telefon till hemmet - den gamla visar inga siffror och har rätt dålig batteritid numera. Och lär väl stråla skallen sönder och samman jämfört med de nya.
- A4-pärmar till diverse pryttel och papper
- Snygg vattenkanna som går att ha framme (och använda)
- Köksknivar - typ Global fast billigare. ;)
- Vinterjacka till snowboardåkningen i nyår
- Ny dator - den sjunger på allra allra sista versen nu och dör titt som tätt.
- Lite mer tid att göra allt jag vill hinna göra på fritiden - om någon har lite som ligger på lager vill säga
- Bilder på syrran och familjen


Kommentera gärna om ni inser något som jag glömt så här på rak arm? :)

1 kommentar:

Olle sa...

Äntligen får man en riktig önskelista! Tänk att det skall krävas att ungarna sätter upp eget för att de skall hitta nya presentområden...

Noterar listan. Men det där med att ge bort tid blir svårare. Har knappt med varan själv.

Jag har dock massor av udda handdukar, mer eller mindre begagnade i olika sorts frotté och tyg, kulörer och storlekar. Kanske något att titta på?

Har själv köpt ett par golvlampor som är rimliga från IKEA till ett facilt pris.