2006-08-03

Hur mycket sommar är det egentligen?

Den frågan kan man verkligen ställa sig. Under alla de veckorna jag varit i Linköping har det inte kännts som sommar så mycket som det gör nu. Nej, jag menar inte att det börjat regna och är skräpväder, den delen släpper jag gärna och den känns inte så himla somrig. Det jag menar är att Linköping verkar ha gått ner i någon kollektiv dvala. Precis som det är meningen att det gör på sommaren - bara att det kommer först nu.

Varför bloggar ingen? Varför händer inget? Tidigare när vädret var fint, man var ute och gjorde saker och hade fullt upp med sommarjobb och exjobb på dagarna så blev det ändå skrivet varje dag i alla bloggar. Nu när jobben är slut, folk bara är hemma och väntar ut regnet så skrivs det inte en enda rad blog. På drygt en vecka tror jag bara det är Markus som presterat ett inlägg. Känns det som iaf. Blogga nu så man har något att göra kvällstid (eller när man väntar på att programmet som tar fyra minuter att starta upp ska starta för tionde gången på en timme)!

Själv så tänkte jag spendera kvällen med att jobba lite och framförallt till att försöka bygga lite hyperboliska strukturer på experiment. Måste göra det i papp (typ toarullar och pappbitar) först innan jag gör något mer seriöst. Lägger upp bilder på resultaten om det blir något!

Inga kommentarer: