2006-08-12

We don't have the balls...

... var anledningen till att det inte blev volleyboll idag, till att börja med åtminstone. Hade dragit ihop lite folk till 18, men folk kom och gick mellan 18 och 19 och ingen hade någon boll att spela med, så det blev lite grilla och spela det mycket absurda spelet Fluxx. Fluxx är ett spel som börjar med en enda regel - du startar med tre kort, du drar ett kort och spelar ett kort. Alla kort är sedan antingen nya regler, nya vinstförutsättningar för spelet eller händelser som händer (man snor kort av varandra, skyfflar runt kort, slänger kort eller på annat sätt hanterar korten). Väldigt skojigt spel, ändrar sig hela tiden och man vet aldrig vem som ligger bra eller dåligt till egentligen. Osäker på om det finns någon riktig strategi för det också. Men alldeles lagom att spela samtidigt som man grillar, pratar strunt och njuter av sommarvädret.

Det blev lite volleyboll till slut på kvällen tillsammans med några TBi:are och två utbytesstudenter från Polen. Var himla skojigt, även om spelet blev lite halvslött. Sen gick jag och Fredrik upp till honom och kollade på två avsnitt av Rome som visat sig bli en mer och mer spännande serie. Mycket bra faktiskt!

Nu är frågan om jag ska sätta mig och spela lite datorspel eller gå och lägga mig? Klockan är förvisso halv två, men känner mig inte trött alls och har inte så mycket imorgon förutom fadderutbildning mellan tio och ett. Blir nog sova trots allt, kan läsa lite i någon bok eller tidning som ligger och skräpar kanske... Godnatt där ute!

Just ja: Stort grattis till min kusin som just födde sin lilla unge (kotten?)! GRATTIS! Hoppas att få se bilderna på Maricka och bebisen jättesnart!

Inga kommentarer: