2006-08-09

Springa

Har nog rört mig en del i sommar trots allt. Fotboll, volleyboll, halvtimmes promenader till jobbet och stundtals nyttig mat verkar ha satt sina spår. Jag och Fredrik har varit ute och sprungit idag och i måndags och det går sjukt bra. Förra gången jag tog upp springandet efter en lång paus var 2,5 km slitsamt och tog tid, nu joggar man runt det och spurtar sista 500 meterna för att bli riktigt slut. Idag tog det _exakt_ 12.00.0 minuter att springa runt. Antar att det inte är en supertid, men för att vara Anders känns det väldigt bra och känns som om vi ändå håller ett hyfsat tempo.

Ska tydligen vara med i Mjärdevistaffetten om knappt en månad. Attentec där jag exjobbar sätter ihop några lag eftersom de är med och sponsrar tävlingen (som är en staffett för alla företag i Mjärdevi). Attentecs slogan "Engagemang och resultat" gör att de delar in sina lag i två klasser: engagemangsklassen och resultatklassen. I det här fallet ingår jag nog i engagemangsklassen skulle jag tro, åtminstone om man jämför sig med en del av hurtbullarna på företaget som orienterar varje helg, tävlingscyklar eller bara är allmänt vältränade. Hur som helst ska jag springa 3,2 km åt dem, så får väl ligga i och träna lite tills dess åtminstone. Är nog himla bra om jag får igång lite rutiner för detta hur som helst, man mår ju så bra av att röra sig har jag upptäckt (trodde alltid att det var en myt - men icke så tydligen).

1 kommentar:

Olle sa...

Ah - du håller på att bli hurtig. Skadar inte om man håller det inom rimliga gränser. Jag sprang rätt mycket längd och orienterade när jag gick på KTH. Men nu går jag helst utom när det verkligen är bråttom till tåget på mornarna i Märsta.

Vad gäller din sömnteori så stämmer den i stort sett på mig också. 6 timmar OK, 7 eller mer ger huvudvärk. Fast inte nu när jag haft ledigt en tid och kommit in i bättre sömnvanor. För jag tror att i grund och botten behöver man sova litet mer än 6 timmar...