2007-05-08

Bloggande, är det något att ha?

Ptja. Det här med bloggen va. Det verkar lite svårt att komma igång med det just nu när jag kommit tillbaka. Samtidigt är det rätt skönt att sätta sig ner och skriva av sig lite ibland och det är definitivt roligt att gå tillbaka och läsa igenom vad man pysslat med ibland. Men kanske är säsongen lite fel nu - det är fullt med jobb på dagarna, det är fullt med sommaraktiviteter på eftermiddagarna och det är fullt med att träffa vänner och "catch up" på kvällarna. Dessutom har det varit snooker-VM som tagit upp en icke obetydande del av min tid också. Och nu här närmast kommer SOF, med medföljande bygge och pryttel dessutom. Så framåt sommaren kanske det blir mer skrivande, eller så vaknar min skrivarådra idag och jag kommer blogga varje dag framöver. Svårt att veta.

Vad har man gjort sen senast jag skrev då? Jag minns ju inte ens när jag skrev, men troligtvis efter förra helgen. Den här helgen var det födelsedagsfest för Sanna - mycket trevligt. Först fest hemma hos henne med massa trevligt folk, sen en himla trevlig stund på HG och sen tillbaka till efterfesten (givetvis via Statoil och den obligatoriska mosbrickan). Hände väl inte så faslans mycket på efterfesten som jag tyckte var värt att lägga på minnet, men dagen efter var desto bättre. När alla i lägenheten vaknat upp (förvånansvärt tidigt) beslutade vi att titta på Sannas present - krambjörnarna-DVDn. Efter drygt en timme med krambjörnarna på svenska ser vi om den på norska och sen på engelska. Nånstans i mitten dyker bakispizzan upp som vi beställt på nätet och det gör att Fredrik står ut till mitten av den tredje omgången av krambjörnarna innan han byter till något lika meningslöst program på en annan kanal. Men det var trevligt iaf.

Sen har jag bott in mig lite mer på jobbet. Har en massa uppgifter att göra och vi letar uppdrag för fullt. Var uppe i Stockholm på möte i måndags vilket resulterade i två saker. 1) Jag fick en arbetsdag på drygt 14 timmar - hepp! 2) Jag fick känna mig väldigt vuxen när jag satt med min bärbara dator på ett café vid Odenplan och jobbade och sippade Cappuccino, samtidigt som jag gjorde några affärssamtal i min splitternya mobiltelefon (modell ny och liten och allmänt häftig - nej, jag har ingen aning om vad numret är, det är den "senaste"!).

Nu ska jag hämta tvätten och försöka komma i säng tidigt - 14 timmars arbetsdag och sen sitta uppe halva natten för att se snookerfinalen är ingen bra kombination. Tur att jag känner mig pigg och drivande ändå - men man kanske inte ska pusha det genom att sova mindre än 6 timmar i natt igen.

Inga kommentarer: