2007-09-21

London

Jag vet att jag inte skrivit pa lange och inte ens avslutat kapitlet om Wien, men nu nar jag ar utomlands och har nagra minuter kvar pa min internettid maste jag ju anda skriva om hur vi har det har i London.

Vi har det jattebra har i London. I onsdags sa tog vi (jag och Fredrik alltsa) en dag och gick runt i London och kollade pa alla sevardheter en heldag - London Eye, Westminister, Piccadilly Cirkus, Buckingham Palace, etc. Kameran fungerar knappt alls, sa det blir inte sa mycket bilder tyvarr. Tar en del med min mobilkamera dock - funkar hyfsat bra pa dagarna. Efter manga langa promenader kom vi till slut tillbaka till vart dorm room som ligger uppe pa en bar. Sov en timme for att vila ut (vi sov ju bara tre timmar innan resan eftersom vi skulle aka mitt i natten) innan vi akte och traffade en kompis till Hanna fran Stockholm och en kompis till honom som bada bor i London numera. Hade en hyfsat lugn kvall - tittade pa fotboll, drack lite ol och tog nagon drink pa nagot innestalle i narheten som de kande till.

Igar hade vi ocksa en jattebra dag - vi akte forst ner till Tower Bridge och gick sen till Tate Modern. Fin konst, men de holl pa att bygga upp en av utstallningarna (om Dali) sa det var inte saaaa mycket att se. A andra sidan var det ratt lagom mycket och kostade ingenting. Efter det akte vi upp till Oxford Street dar vi gick runt i massa affarer och kollade pa klader och skor. Kopte tva tunnare langarmade trojor, de passar bra med min nya rock som koptes i Wien. Efter att ha gatt hela gatan sa var vi nastan hemma sa vi vilade oss lite innan vi gick ut igen.

Hade en jattetrevlig utekvall efter den korta vilan- borjade med lite bar hopping i narheten av Oxford Street och gick sen ner till sportbaren fran dagen innan vid Piccadilly Cirkus. Visade sig att det blev ratt bra utestalle efter ett tag - dansgolv, bar och trevligt folk. Kom hem lite for sent och drack kanske en gnutta for mycket (fast det ar ratt dyrt, sa jattemycket blir det ju inte) sa idag ar jag lite trott och magen ar inte helt i ordning. Men det kan bero pa den indiska maten vi at till middag eller den persiska vi at vid fyra-tiden pa vag hem. :) Vi bor mitt i arabiska/indiska kvarter (uppe vid Edgware Road typ), sa alla affarer har indisk mat, skyltar pa sprak man inte forstar och vattenpipor till hoger och vanster. Ratt mysigt faktiskt! ;)

Hur som helst, nu ska jag ga tillbaka till vart guesthouse och vacka Fredrik som fortfarande vilar sig. Hoppas de tva sista dagarna blir lika bra som de forsta - idag ska vi nog aka upp till Camden Town tror jag. Forhoppningsvis gar det inte lika mycket pengar nu dock - London ar snordyrt, speciellt om man borjar ga ut och dricka... Men men, skoj ar det!

Inga kommentarer: