2006-06-15

Pjuh, tofflor...

Med minsta möjliga marginal klarade jag mig undan från att äta upp mina tofflor (fårskinn, storlek 46, mumma). Fick femma på programvarutestningstentan, men med 44 av 50 poäng vilket var gränsen för femma. Så jag slipper äta tofflorna, men jag kanske får gå och sniffa lite på kanten av dem iaf.

Borde skaffa tofflor till kontoret också, så man kan gå runt lite mer avslappnat. Det vore himla skönt, speciellt de dagarna det är för varmt för att sitta i varma skor. Kanske någon typ av sandal åtminstone? Självklart måste jag ta med kodvantar tills vi börjar sitta och koda också, dvs. typ cykelhandskar fast i skönare material. Då slipper man bli kall om händerna även fast man sitter still länge.

Mycket tofflor nu för tiden.

Igår var vi ute och spelade beachvolley hela kvällen, gick ut vid halv åtta kanske och kom nog inte tillbaka förrän strax efter tio. Kommer att vara så stel och behöva massage under dagen. Kände det redan när jag gick upp att benen har jobbat lite. Nu har jag iaf kommit in i spelet så pass mycket att man börjar våga satsa på bollar, slänga sig med mera. Det märks framförallt på mängden sand i kalsongerna, var en smärre öken där när jag kom hem.

3 kommentarer:

bluerain sa...

Jag fick ett poäng över godkänt på tentan! Helt OK med tanke på den kopiösa mängd med tid jag la ner på att plugga...

Får se om det blir volleyboll ikväll. Dels har jag inte hört något mer om det eventuella CQ-mötet och dels är mina armar fortfarande röda och ömma. Och jag kommer att springa och titta på fotbollen vid 9 ;)

Vassius sa...

Öken i kalsongerna... taget ur sitt sammanhang kan det lätt misstolkas. ;-)

Olle sa...

Det saknas inte självförtroende på vissa håll. Ibland gränsande till hybris. Hade varit intressant att se det där toffelmumsandet - vad kan man tänka sig för att lätta upp det hela - kanske sylt eller någon stark chutney eller så.

Grattis!