2006-06-04

Sliten...

Oj, nu har det varit fest några dagar i rad igen. Känner mig rätt sliten, nu är det nog inga festplaner förrän nästa fredag när jag ska på 50-årskalas hos Åsas föräldrar och det blir nog rätt städad tillställning skulle jag tro. Sen kommer hela sommaren, så då blir det väl tillbaka till mer normala förhållanden. De sista veckorna här blir ju så absurda med avskedsfester, avslutningsfester, stängningsfester, examensfester och vanliga fester, plus en eller annan spontanfest. I fredags var det som sagt möte med KFIB (inga förslag på vad förkortningen står för än, men ganska uppenbart som sagt), följt av kravall/disco där bland annat Lars Vegas Trio spelade.

Igår var det bartömning på Huset i Norrköping, jag och Fredrik var där och festade med Emma och hennes kompis Johanna. Mycket skojigt var det, men idag har vi varit rätt sega och hela dagen har gått åt till att hitta olika ställen att halvsova på (Emmas soffa, en park i solen, en bänk i väntan på tåget, pendeltåget, Fredriks soffa och snart min egen säng får jag hoppas). Bartömningen var riktigt skojig iaf, helt okej musik och 15 kr / cider. Plus trevligt folk.

Angående Mensa, som jag nu från diverse håll blir avrådd från att gå med i, så har jag nog tänkt bli medlem (som ungdom måste man ju trotsa sina föräldrar?). Det är ju aldrig fel att nätverka lite, och förhoppningsvis kan det leda till några intressanta kontakter eller något jobb. Jag behöver pengar just nu. Fick inte sommarjobbet utan börjar exjobba istället verkar det som. Alltså måste jag göra annat för att få ihop så pass mycket pengar att jag kan ut och resa när jag är klar, för det vill jag VERKLIGEN göra.

Postar snart några bilder tänkte jag, men inte ikväll, är för seg för det. Dock tänkte jag lägga upp några av mina favoritpunkter från KFIB-mötet som efter ett tag blir rätt raljerande.

1. Mötet högtidliga öppnande
(Mötet öppnas av ordföranden. Eftersom alla är ordförande blir det den som snabbast tycker det är dags att göra det).
2. Kraftfull skål för mötet
3. Val av mötesordförande
(Förslag blev "sittande", vilket passar bra eftersom alla satt ner. Mötet var rörande överens.)
4. Val av snabb, effektiv och stackars mötessekreterare
5. Mötets behövliga utlysande
(Mötet behöver utlysas, så Jonas går och skriker ut genom ett fönster till de 300 personerna utanför att vi har möte. Mötet fann efter detta mötet behövligt utlyst.)
6. Extra formalia
(Frågeställningar kring flytande punkter tas upp.)
7. Adjungeringar
(Kycklingen adjungeras på mötet med närvaro-, yttrande- samt maträtt.)
8. Justering av röstlängderna
(Man tar ett varv och folk får bedöma vilken röstlängd de har. Jag hade nog 3 rågade teskedar socker, medan Erik exempelvis hade en röstlängd på fem våningar. Ni förstår poängen....)
9. Skål för de närvarande medlemmarne
10. Skål för de icke närvarande medlemmarne
11. Fastställande av den tillfälliga föredragningslistan
...
13.1 Beklämmande
(Eftersom mötet hade så många saker som var beklämmande skapades en helt egen punkt för dessa. Under mötet hoppade vi ofta tillbaka till denna punkten för att lägga till underpunkter som Fisksätra, Esbjörn, med flera. Beslutades också att beställa upp en stämpel för inkommande skitpost med ordet "Beklämmande" på.)
14. Rapport och meddelanden om årets bedfrifter, grandiosa planer samt övrigt skvaller.
(Folk berättar vad de gjort sen senaste mötet och raljerar mest i allmänhet)
....
16. Skål för bortglömda uppdrag från föregående möten
17. Det Svällande Arkivet
(Uppläsning av diverse kuriosa ur det svällande arkivet, här finns mycket roligt samlat. Förra mötet lades exempelvis en tequilahatt till arkivet, något som ifrågasattes under detta mötet eftersom det gör det omöjligt att stänga pärmen.)
...
20. Skål för oss själva och vår förträfflighet
...
25. Skål... bara skål
26. Mötets högljudda avslutande

Japp, som ni förstår är det kanske inte så mycket seriöst möte, men riktigt roligt är det. Godnatt!

Inga kommentarer: