2006-06-01

Uppringd

Måste man nöja sig med att skriva ett inlägg per dag? Det var så skoj att skriva, så vissa dagar blir det nog mer. Fortsätter lite på det självgoda temat jag startade förrförra inlägget med att berätta att jag idag blev uppringd av ett företag, Skill, som jobbar som bemanningsföretag med endast studenter. De sätter företag som vill ha mindre jobb, exjobb eller fasta anställningar med studenter i kontakt med just studenterna. De hade ett databasjobb som de tyckte jag skulle passa perfekt i och tyckte att det vore bra om "de fick in mig i organisationen" eftersom jag inte gjort något jobb genom Skill tidigare. Så några timmar databasjobb i en förstudie kanske det blir under första veckan av sommaren, med lite tur förlängs det för implementation av databasen.

Den som lever får se. Nu ska det sovas hur som helst, har en dag av PUM-teori pluggande (programutvecklingsmetodik-teori) framför mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allså, det låter bra Anders, kul att du börjar svänga dig med shyssta uttryck(organisationen). Bara börja läsa CS om du inte redan gör det, man lär sig massa bra förkortningar där! SAP,SOA,IBM,FBI,MCD etc..

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»