2006-05-10

Bloggen drar igång

Nu ska vi se om vi kan få någon ordning på det här. Jag drar igång en blog som jag startade för ett år sen. Efter som alla andra bloggar nu för tiden tänkte jag göra ett försök jag med, jag har upptäckt att det är ett rätt trevligt sätt att hålla koll på vad ens vänner och familj håller på med. Ganska kul att ha för egen del också inbillar jag mig. Bloggen vi hade i Thailand är jättekul att gå tillbaka och läsa.

Har en underbar tid i Linköping nu. Tentorna är om ungefär tre veckor, tills dess har jag förvisso väldigt mycket att göra, men inget schemalagt. Detta betyder tidiga morgnar, programmera hela förmiddagen, lång frukost i solen och eftermiddagarna utomhus i solen spelandes fotboll, frisbee eller slappandes (om en vecka börjar tentapluggandet så smått dock, då blir det att läsa i solen).

Massor av folk hemma hos också. Eftersom Åsa är med i fadderiet är de här hela tiden och syr, gyckeltränar och bara umgås. Igår var andra dagen sen jag kom hem från Thailand som det inte varit minst två personer på besök under dagen/kvällen. Å andra sidan var vi ju inte hemma igår eftersom vi var på fadderutbildning nere på stan. Efter utbildningen spelade jag lite biljard också, något jag inte gör riktigt lika ofta och seriöst som förr, men fortfarande tillräckligt mycket för att det ska gå bra.

Enda problemet med att ha så mycket folk här är att lägenheten tar stryk av det. Det är sååå stökigt här nu, med sygrejer, trådar, nålar, knappar, fadderistkläder för nio personer och massa annat liggandes överallt i lägenheten. Köket är inte heller riktigt gjort för att laga mat åt tio personer, men det fungerar förvånansvärt bra. Vi brukar få lite hjälp med matlagning och diskning också, så det är rätt praktiskt egentligen. På lördag eller söndag ska vi ta hit alla i fadderiet och storstäda hade jag tänkt, de har tydligen dåligt samvete för att ha stökat ner så mycket.

Inga kommentarer: