2006-05-20

Sektionsaktivas sittning

Torsdagen blev väldigt trevlig. Jag har helt själv ordnat hela C-sektionens sittning för sektionsaktiva. Jag har kollat upp vilka som skulle få gå (37 personer på 55 poster, jag hade fyra stycken av dem), bokat lokal på Herrgårn, skickat ut inbjudningar, betalningsinformation, beställt mat och dryck från HG, haft kontakt med vår huvudsponsor som hade fyra personer där, tagit emot alla anmälningar, tagit emot sena anmälningar, bjudit in Staben som skulle gyckla (men som aldrig kom), skrivit ihop ett kort sånghäfte (sångpapper mer) från huvudet, fixat fram en kille som kunde vara toastmaster tillsammans med mig och sedan toastmastrat sittningen. Det var jättekul faktiskt, sittningen blev himla trevlig efter att den tagit fart. Det blev väldigt mycket sjungit för varandra, många roliga låtar.

Var första gången jag var toastmaster på sittningen, men förhoppningsvis inte sista gången. Jag trivs alldeles för bra med att stå och snacka skit inför massa folk helt enkelt. ;)

Fredagen har bestått av ett möte på förmiddagen samt ett lunchmöte där Skill, ett "bemanningsföretag" för studenter, presenterade sig. Det var speciellt inriktat på datafolk och det gick bättre än väntat. De letade efter några att anställa som ville hålla på med programvarutestning bland annat, och folk som var utåtriktade och engagerade. Eftersom jag är en av ca 12 personer som läser kursen programvarutestning och engagerat mig mer än man borde nästan så passade beskrivningen ruskigt bra på mig. De var väldigt intresserade men tyckte det var synd att jag inte ville söka exjobb eller jobb direkt nu. Fanns eventuellt några öppningar eftersom jag hållt på med C# också. Fick även veta från Fredrik att sommarjobb hos Attentec inte är helt omöjligt för mig, men väntar fortfarande på sista besked från dem. Börjar dock bli lite knappt inför sommaren.....

Inga kommentarer: