2006-05-24

Livet rullar på

I måndags åkte jag till Norrköping för att träffa en kompis på eftermiddagen. Åsa var ute på Ålandskryssning med hela fadderiet och några andra (de verkar ha haft det jätteroligt), så jag hade inte så mycket att göra hemma i Linköping för tillfället. Alltid trevligt att bara träffa henne, sitta och snacka skit en hel kväll och inte göra något speciellt. Satt på Huset (studentutestället i Norrköping) och åt mat, drack lite vin och pratade hela kvällen.

Igår var det mest plugg hela dagen efter att jag kommit hem från Norrköping. Pluggar programvarutestning nu, som är ett mycket intressant ämne. Boken är lättläst och rolig också, så det känns inte så betungande att läsa ämnet. Blir nog värre när jag ska försöka läsa in hela kursen i programvarumetodik-teori (kanske bästa kursnamnet hittills) som jag mer eller mindre missat alla föreläsningar i. Dock är det inget nytt där direkt, så det ska nog gå att fixa.

Blir väl lite mindre bloggat nu när tentorna närmar sig, alternativt så tar det fart ordentligt när jag inser vilken utmärkt studieflykt det är. Den som lever får se....

Inga kommentarer: