2006-05-17

Två dagar med vänner

Två långa dagar med nära vänner. Det är så mysigt när man verkligen tar sig tid till det. Visserligen lider skolarbetet lite av det, men ibland får det faktiskt vara värt det. Igår träffade jag en kompis från Norrköping som jag inte sett på ett tag. Vi satt nere på stan hela dagen, snackade massor, åt en god lunch och delade på lite vin på en måndag. Inte helt politiskt korrekt, men väldigt trevligt. Kvällen gick till att träffa Fredrik, prata och titta på tv-serien 24 som vi snart kollat igenom tillsammans.

Idag har jag gjort ganska mycket nytta på förmiddagen. Jag var ute och joggade vid åtta, tog 5 km spåret men orkade inte riktigt hela vägen. Sista 1,5 km gick åt till att varva gång och spurt istället. Sen tog vi det lugnt på gräsmattan, stretchade och testade på lite parakrobatikövningar som Stina (en av joggarna) kunde sedan tidigare deltagande i en gyckelgrupp. Det var verkligen skitroligt tyckte jag, det byggde mycket på att hon var stark och kunde bära upp min vikt, men också på balans och tillit. Rätt coolt att vi på nästan första försöket klarar av ställningar som innebär att jag står med ena foten på hennes knä, har andra foten bakom hennes nacke och lutar mig rakt ut med händerna ut i luften (ställningen kallas tydligen "flaggstången"). Märks att man har kvar lite spänst och balans från skateboard- och snowboardåkning ändå. Imorgon ska vi också ut och "leka" lite bara. Jogga varje dag är dumt, så imorgon ska vi göra fler parakrobatikövningar, jonglera lite och Linus skulle lära oss lite övningar som ger en kontroll på kroppen från Tai-Chi (stavning okänd).

Lite skola hann jag också med, men mycket av dagen gick åt till att fixa sittningen för de som har varit sektionsaktiva. Jag har fixat hela sittningen och nu har vi beställt maten och skickat ut betalningsinformation också. Jag ska tydligen vara toastmaster under sittningen också, det ska bli himla skojigt (får jag chansen att hålla låda utan att någon kan avbryta). ;)

Eftermiddagen har varit trevlig med Fredrik. Efter gemensam middag tog vi en "liten promenad" ner till stan, längs med Stångån en bra bit, in till stan igen, satt på ett café tills de stängde, gick hem till Ryd, gick ner till och rundade Skäggetorp och gick sen runt i Ryd lite mer. Blev helt klart några mil och en promenad på drygt tre timmar. Mycket trevligt, många ämnen avklarade och skönt att få röra på sig. Påminde rätt mycket om promenaderna som jag hade i Stockholm med David som jag saknat så!

Nu är det sovdags. Åsa kommer nog hem från sin fadderifest snart, eller så gör hon kanske inte det. De har en tendens att dra ut på tiden, speciellt om det kombineras med efterfest. Hur som helst ska jag vara uppe åtta, så jag ska sova nu.

Inga kommentarer: