2006-05-21

Poi och bio

Förmiddagen gick åt till att träna poi, det senaste jag fastnat för. I och med de små träningstillfällena vi haft på morgnarna här har jag fått testa på massa olika saker, däribland poi. Poi är alltså en boll som sitter fast längst ut på ett armslångt snöre. Man har två stycken poi som man svänger runt och gör olika konster med (man brukar se folk uppträda med detta på festivaler etc, ofta med eld då...). Det är riktigt roligt, ger en en utmaning som liknar jonglering lite, fast det finns mycket mer variation i det. Troligtvis tas mina poi med till Spanien så kan man leka lite där när man har tid och plats. ;)

Resten av dagen har jag varit med Åsa. Vi åt middag på Sol&Ris nere på stan, en asiatisk restaurang (thai + vietnamesisk mat mest) som är väldigt prisvärd. Efter maten spelade vi lite biljard och gick och såg DaVinci-koden på bio. Den var helt okej, förtjänade inte att bli så sågad som den blivit. Gillar man boken tycker man nog också filmen är helt okej. Mest störande var nog att Robert Langdon spelades av Tom Hanks, vilket fick mig att blanda ihop honom med Forrest Gump under hela filmen. ;)

Inga kommentarer: