2006-08-07

Fel adress

Får ganska ofta e-post som inte är menad till mig, jag tror att det finns ett antal Anders där ute som är lite förvirrade över vilken e-postadress de har egentligen. Idag fick jag ett mail från "Bad-nettan" som pratade lite om sin båt, sina barn i lite under min ålder och lite annat. Spännande att läsa, men helt klart inte menat till mig. Folk brukar möta mig med lite blandade reaktioner när jag svarar att de mailat fel person, men det beror väl på vad det handlar om.

När man får klassificerat material från Bofors Defence så kan det exempelvis hända att man inte får något svar alls, eller så får man ett tacksamt svar om att det var snällt och att det inte ska hända igen (och att man gärna får ta bort all information som man fått från sin dator) (Hmm, konstruktionskrav.doc - granatkastare... hmm... lika bra att ta bort kanske...).

När man får automatgenererade brev med någons fulla information för deras SAS Eurobonus Guld-kort så får man uppenbarligen inget svar eftersom det är automatgenererat (och jag orkade aldrig ringa hem till honom).

Folk som köpt bilar av en person men blivit lurade på köpeåret blev rätt irriterade, men kanske inte på mig. Folk som tror att jag är deras hyresvärd blir mest förvirrade och undrar hur de ska få tag på personen i fråga. Offertar och specar på IP-switchar går obemärkta förbi och inbjudningar till skumma brödraskap som har olika gradbeteckningar på sina sammankomster svarar inte heller.

Lite underhållande är det allt att ha ett vanligt namn alternativt en/flera namne som är slarviga med sina e-postadresser. Fortsätt gärna skicka sånt där! :)

Inga kommentarer: