2006-08-09

Sova lagom

Varför är det så att man är piggast när man fått sova lagom eller vad många skulle kalla för lite? Jag tar mig verkligen inte upp de dagar jag sover sju timmar eller mer, jag blir sååå jäkla seg och hela dagen försvinner i någon dimma. Ibland kommer man väl igång iofs, men vanligtvis är det svårt. Enda gången senaste halvåret när jag varit pigg efter att ha sovit så mycket var i helgen när jag sov till två på dagen, då var jag rätt så pigg faktiskt (men hade väl varit konstigt annars?).

Lagom brukar vara att sova drygt sex timmar, då kommer jag upp utan problem. I natt blev det lite för lite å andra sidan, somnade strax efter två och klockan ringer 07:15 idag. Var segt att ta sig upp, men efter en dusch sitter jag här och är pigg och produktiv. Får se om det håller hela dagen eller inte.

Nu ska jag hämta tvätten och sen ska jag ut till exjobbet och fila till vår algoritm på papper innan vi börjar kravspeca den och sådär.

Inga kommentarer: