2006-08-08

Verkliga drömmar

I natt hade jag en så otroligt verklig dröm. Det kändes så på riktigt när jag drömde den. Jag kommer tyvärr inte ihåg mer än några korta minnesbilder från den, men ändå har jag känt att varje gång jag blundat och slappnat av idag har jag varit nära att glida tillbaka till den.

Datorn framför mig... Suddig... Meta-modellering... Mmmm... Den andra världen mer lockande... Allt folket jag träffade där, mycket trevligt.... Hmm, fönster, ljud, kinesiska... Ja just ja, exjobbandet...

Mycket underligt. När jag vaknade av klockan tog det tio minuter innan jag förstod att det var klockan som ringde, tills dess var det bara en naturlig del av drömmen. När jag sedan vaknade var det första jag gjorde att kolla mobilen, för i drömmen hade jag ju pratat med några och jag var tvungen att kolla om det stämde. De fanns inte där, så blev väldigt förvånad och försökte då förstå om jag suttit vid datorn under natten eller inte. När jag insåg att jag inte gjort det började jag kolla mig omkring.

Hmm... Ett rum... Ett fönster... Öppet fönster, sval luft och morgonljus... Hmm, underligt... Mitt sovrum... Vad gör jag här? Jag var inte här nyss?

Det var nästna lite creepy men samtidigt var det en väldigt skön känsla på sätt och vis. Tror inte det var någon dålig dröm, då hade jag nog mått sämre när jag vaknade.

Inga kommentarer: