2006-08-04

Mot Pride

Bestämde mig nyss för att lämna staden denna helgen också. Åker till Stockholm i eftermiddag för ytterligare en festival. Denna gång är det Pridefestivalen som är på tapeten - något större och välkänd än Svartvinbärsfestivalen. Pride är ett himla roligt tillfälle på året och jag har varit med de flesta åren, tror jag missat ett de senaste fem åren kanske. Tänkte precis som tidigare år se paraden och eventuellt gå med en bit av vägen tillsammans med de HBT:are som jag känner.

Kommer nog inte gå in på området dock, 300 kr för en kväll känns lite väl dyrt och jag har lite pengabrist inför nolle-p ändå. Har dock sparat in en bit på resan, hittade ett bussbolag som heter Comfortfram som kör mellan Linköping, Norrköping och Stockholm. Biljetten kostade 79 kr, så sparar en hundralapp i varje riktning jämfört med X2000 som jag brukar ta. Resan tog knappt tre timmar, så bara en timmes längre restid också - mycket bättre än när man åker med Swebus som envisas att stanna till i varje liten håla på vägen.

Dagens svåra fråga är om jag ska åka hem till lägenheten innan jag åker ner till bussen för att hämta min kamera, eller om jag tror att jag klarar mig bättre utan kameran i Sthlm. Troligtvis hämtar jag kameran, är lite sugen på att fota under Pride tror jag.

Igår försökte jag bygga hyperboliska strukturer, men det visade sig att vanlig tejp inte höll ihop toapappersrullar och papp så bra, alltså får det bli gaffatejp istället. Ska bara låna till mig lite sån! Istället ritade jag lite hyperboloider (heter det så?) på papper, lägger upp någon bild sen kanske så förstår ni principen.

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Hinner vi ses kanske? Slå en pling om du orkar och har lust...