2006-08-30

Liten värld

Nu är nolle-p på slutet och livet börjar återvända till sina stadiga rutiner - eller borde väl göra det förr eller senare iaf. Idag och halva gårdagen har jag varit hemma från jobbet pga av lite feber och allmän sjukdom, men börjar bli så pass frisk nu att jag nog går till jobbet imorgon åtminstone. Var nog inget farligt, bara kroppen som ville påminna mig om att jag misskött den i någon vecka nu. Så Verkar som att rätt många sjuknar in nu efter nolle-p, speciellt de i CQ som haft mer än fullt upp i två veckor. Fast så har det ju blivit ett underbart nolle-p också, jag har verkligen haft det roligt och C-nollan har varit jättebra. Starkt jobbat alla CQ som lagt ett halvårstid på att förbereda detta och jobba med det!

Har fått tag på en massa bilder från CQ. Det är ganska många faddrar som har fotat och CQ själva verkar ha tagit en del. Det mesta ligger nu på min dator, även om CQs interna bilder nog mest är för Åsas egen del och sen ska tas bort från min dator. Men kul att ha bilderna kvar som minnen på allt som hänt - lär väl lägga upp de bästa på mitt web album alldeles snart, ska bara sortera dem lite först och sådär.

Thaipojken med Simpsons-hunden som var inblandad i "en incident".

En av de roligaste bilderna som finns efter nolle-p är den här. Den säger nog inte så många något, men det är lite otroligt att någon lyckats fånga den lilla thailändske pojken med sin Simpsons-hund på bild. Världen är allt bra liten ibland. Där får man för att man berättar saker för sina vänner - tack Jenni för påpekandet om att det kunde vara han i bakgrunden, nu kommer jag aldrig mer kunna sova lugnt. ;)

2 kommentarer:

bluerain sa...

Kul att du tyckte att det blev ett bra nolle-p i år! Jag har ju sett allt arbete bakom kulisserna och vet hur kaotiskt allt har varit. Kul om allt har sett bra ut utifrån.

Det var så roligt när vi stod där i Trädgårdsföreningen och jag såg den där pojken komma gåendes med sin hund. Jag tänkte att det måste vara samma pojke, för han passade så bra in på din beskrivning och i miljön!

Man ska vara lite äventyrlig. Allt går inte alltid som planerat, men tänk vilket minne du har nu!

RosaMilton sa...

Hörru brorsan! Ta hand om dig och din kropp! Visst kommer du på kalas den 9/9, det finns stora förhoppningar om den här dagen från en viss kille som fyller 5 hela år!