2006-07-31

Helgen

Helgen har varit helt underbar. Bortsett från elaka familjen som ringer från Jämtland där syrran, syrrans familj, pappa och kära mor är allihopa och njuter av den jämtländska sommaren, värmen och den totala avsaknaden på mygg. Usch för att ringa och tala om sådant, jag hade verkligen velat vara där med dem!

Jag har dock haft en trevlig helg i Stockholm istället. Festen i fredags har ni redan läst om kanske, tänkte bara komplettera med lite bilder därifrån. Lägger upp en bild på det fina festivalbandet jag fick här, så får ni tänka er resten själva. Har ni inte så bra fantasti kan ni också gå hit för att se resten av bilderna jag tog under festen.

Svartvinbärsfestivalen - 06

Söndagen spenderades med Erik, Malin, lille William (aka Estévan med spanskt uttal) och David. Först gick vi och åt en trevlig lunch på Lewinsky's, sen åkte vi ut till Ingarö. Där träffade vi Eriks mamma Gunnel som jag inte träffat på jättelänge kändes det som, och framförallt kollade vi på ombyggnaderna som hade gjorts på huset. Otroligt fint blev det, med ett kök som var lika stort som resten av huset (eller så kändes det iaf). Vi åkte ner till stranden och tillbringade eftermiddagen där, lekandes som små barn på flytbryggan (brottning mellan mig, Erik och David såklart) och sen så hjälpte vi alla William att ta sitt livs första bad utomhus. Han var lite skeptisk, det var nog spännande men lite kallt. Underbart kul var det iaf och det var en riktigt riktigt härlig sommardag helt enkelt!
Har man inga badbyxor kan man låna shorts av David
Är shortsen för stora behöver man ett skärp för att hålla dem uppe.
Har man inget skärp får man ta en bit telefonkabel och knipsa av.
Man tager vad man haver.

Avslutade kvällen med att se Pirates of the Carribean som jag tyckte var helt okej även om den saknade det lilla extra. Trevligt att vara hemma i Stockholm emellanåt dock, skönt att träffa de gamla vännerna och komma ifatt lite med allt som hänt.

2 kommentarer:

bluerain sa...

Men varför hade ni med er en bit telefonkabel till badplatsen? :-)

Låter som en härlig helg! Min helg var också härlig - avkopplande framför allt! Får skriva om den typ imorgon. För nu är mina föräldrar här (åkt MC till Linkeboda!).

AI sa...

Varför? Har inte du alltid med dig telefonkabel och avknipsartång till stranden? Nej, man har det för att man heter David och inte hittade något snöre hemma. :)