2006-07-27

Nostalgitrippar

Nostalgitrippar är roliga. Man gör något som får en att tänka tillbaka på de "gamla tiderna" och något speciellt som var just då. Göteborg var en liten sån nostalgitripp, framförallt att få gå och äta crepes på Creperiet. Lite fascinerande vad man kan göra för saker för att uppleva dessa nostalgitrippar.

Träffa gamla vänner och prata om tiden som var är ju en sak man kan göra, men man kan lika gärna (som jag gör nu) ladda ner ett spel som är halvgammalt och spela. Den här gången är spelet Settlers 2 ( någon omgjord version tydligen - beroendeframkallande säger de). Samtidigt lyssnar jag på låten Evert av James och Karin. Det ger också nostalgitrippar - om än lite längre tillbaka i livet.

Nu ska jag ner på stan på ett möte och passa på att shoppa lite samtidigt. Sen ut till exjobbet antar jag. Woopie, snart helg också, blir nog att åka till Stockholm skulle jag tro.

Inga kommentarer: