2006-09-18

Ost- och vinprovningskväll

Så har jag nu skickat ut en inbjudan till en ost- och vinprovningskväll på lördag. Har du inte fått inbjudan men ändå är här och läser är det troligtvis något fel, skrik på mig så får du en inom kort! Blev lite tveksam när jag skickade ut den - kommer alla inbjudna (lär väl förhoppningsvis inte hända) kommer ca 80 stycken och det får inte plats i vår lilla trea. Men kan bli intressant fest ändå - ost och vin och lite annat senare på kvällen kanske.

En kort version av inbjudan följer nedan:

Hejsan alla!

Nu på lördag (23/9) tänkte jag ha en ost- och vinkväll. Upplägget är följande: Varje person som vill betalar in 30 kr som jag köper diverse ost och kex för. Dessutom tar personen med sig en flaska vin för minst 70 kr (lite stil ska det ju vara?), som vi sedan använder för att smaka olika viner och vara pretensiösa om ett tag. Helst ska man ha läst på lite om vinet, om inte annat kunna säga om det är ett torrt eller sött vin eller ÅTMINSTONE kunna säga om det är rött eller vitt.

Tid: Dörrarna står öppna från 19, men jag tänker mig att vi drar igång provningen vid 20.00 ungefär.
Datum: lördag 23 september
Plats: **** (inte lägga ut personlig information på Internet vet ni väl?)
Klädsel: Ta en skjorta, en fin blus eller vad ni vill :)

För er som tycker det låter lite väl ambitiöst med vinprovning eller skjorta och som bara vill festa går det självklart bra att komma förbi ändå. Ni som kommer med vin kan självklart ta med er annat att dricka också, risken finns väl att vi fortsätter hela kvällen (kanske vidare till HG sen - vem vet?).


Får se hur många som kommer - har fått några få svar redan och fler lär väl komma under natten hoppas jag. Nu ska jag sova och kurera den huvudvärk som ligger och lurar och väntar på att jag ska bli ouppmärksam.

Inga kommentarer: