2006-09-23

Tänkvärda citat

Läste just på Marias blog. Hon skriver lite om att åldras och så, helt naturligt när man fyller år antar jag. Hon hade iaf lite citat som var intressanta/roliga/upplyftande som jag nog är tvungen att delge er andra här (ifall ni inte redan läst hennes blog).

Om gräset är grönare på andra sidan ~ då har du vattnat dåligt på din egen

Mannen skiljer sig för att han hittat en annan, Kvinnan skiljer sig för att hon hittat sig själv

Stress - vi har för mycket att tänka på. Eller för litet att tänka med.

Allting blir ständigt sämre. I synnerhet ungdomen, vars fårskallighet
brukar öka med kvadraten på åldern hos iakttagaren.

Mäns visdom är en stege, kvinnans visdom är en spiraltrappa.

Nu är det dags att förbereda för ikväll. Ska plocka upp lite i mitt eget rum så att det ser representabelt ut, ska ta bort den enda tallrik som förstör det i övrigt perfekta vardagsrummet och ska gå och köpa lite brie, päron och vindruvor på Spar tills ikväll. Har redan köpt in mitt eget vin (och ytterligare ett, det går nog åt) till ikväll och en himla massa ost. Drygt 300 kr ost och kex blir en del kan jag upplysa om. Just nu har jag en krämig Camenbert, en getost som var mycket god men ändå lite mild, en hårdost som jag inte minns namnet på men som smakade sötaktig kola, en fårost som var lite smakrikare, en trevlig blåmögelost som påminde lite om Blue Alp, en Chèvre-liknande ost som var suveränt god och ett antal till (åtta totalt?) som jag inte riktigt minns. Det är skrivet på vad det är åtminstone, så det ska nog gå bra. Ska bli himla trevligt! Slipper åka till IKEA för att köpa vinglas också, kunde tydligen låna tolv stycken av Micke verkar det som. Tack!

Ses ikväll! Har du inte bestämt dig för att komma än så gör det nu!

Inga kommentarer: