2006-11-15

Det vore ju synd att inte klaga...

Ja, idag har det varit en härlig dag. Vore synd att inte klaga som sagt. Iofs är jag fortfarande vid gott humör, men jag kan ju skriva av mig för det.

Vaknade. Sjuk. Jättesjuk. Borde inte gå upp egentligen, än mindre gå till jobbet. Mot bättre vetande går jag efter lite övertalning upp, tar en dusch och äter frukost. Fint väder ute. Går till jobbet för att hämta rapporten så jag kan jobba hemifrån. Fastnar på jobbet och sitter där hela dagen trots allt. Möte med examinatorn vid halv fem - trevligt. Han är bra, har bra kommentarer och vi har bokat ett datum för vår framläggning - 11 december tror jag det blev, en måndag. Inte 100% spikat än dock. Efter mötet åker jag ner på stan. Snabb middag med en gårdagens ostbaguette. Går till sjukhuset för att vaccinera mig på deras drop-in tid. Går lite fel, vill inte gå i de mörkaste delarna av parken, går lite mer fel och rundar sjukhuset innan jag kommer rätt. Lång kö. Kom dit strax innan sju. Nummer 31 fick jag. Nummerlistan står på nummer 01. Jag väntar. Länge. Vid nio är de flesta klara och en del sköterskor börjar plocka i ordning saker. Jag väntar. Efter ett tag anar jag oråd. Jag är själv. Pratar med dem. De hade missat mig när jag satt i ett hörn. Båda mottagningarna trodde jag skulle till den andra. Jaja - ingen skada skedd, satt ju där en kvart drygt bara. Jag får ju vaccinet nu istället. Du ska ha japansk encefelit. Jaha. Värre. Den tog slut för drygt en halvtimme sen. De rotar runt men hittar inget. De ber om ursäkt - det var ju inte så mycket mer de kunde göra. Fast de gav mig två bokade tider framöver, trots att det egentligen är mer än fullbokat. De hade lite dåligt samvete tror jag och det är ju lite bråttom för mig också. Skulle tydligen slippa betala för de två sista sprutorna också. Tack snälla doktorn! ;) Går ut för att ta bussen hem. Den går varje halvtimme. Det är 28 minuter tills den kommer. Går in till stan genom den nu ännu mörkare parken. Tar bussen hem. Hemma kvart över tio. Se där - en helkväll på sjukhuset utan att få något gjort. Yey!

Det vore ju synd att inte klaga...


Desto roligare: Jag har nu skapat en reseblogg som kommer användas för att dokumentera tankar, funderingar, planeringar, reseberättelser, foton och annat som genereras innan och under min resa. Länk och de senaste inläggen hittar ni till höger. Yey!

Inga kommentarer: