2006-11-21

Kazachstan och semester

Igår var ännu en sån där trevlig dag med Fredrik och Stefan nere på stan. Slutade tidigt efter att ha varit nere och vaccinerat mig, så jag hann spela lite biljard själv, spela lite med dem, äta kebab och sen se på bio - och klockan var inte mer än åtta när vi var klara. Mycket trevligt att komma hem hyfsat i tid. Borde sluta tidigt oftare nu medan man kan! Vi såg Borat. Jag tyckte den var okej. Stundtals väldigt rolig och dråplig humor, men ofta lite väl simpel för mig. Bakom det hela ligger en kraftigare kritik mot USA, men den blir lite väl dold i de flesta fall för att jag ska uppskatta den. Kommentarer som "I totally support your War of Terror." uppskattar jag dock mycket! :) Delarna som skildrar/driver med Kazachstan vet jag inte riktigt hur jag ska relatera till - har liksom inga personliga referenser till det landet.

Idag har hela dagen spenderats på jobbet. Väldigt effektiv har jag varit, men har trots detta fått rätt lite gjort. Har suttit och pulat massa med referenser och LaTeX-mallen som inte velat göra som jag riktigt. Nu har jag nog fått pli på det mesta. Jag fick ett utkast på min konsultprofil idag också, det var skojigt, nu känns det genast mer på riktigt att jag börjar jobba där i december. Jag återkommer med någon anekdot om den vid tillfälle kanske.

Pratade lite med en halvt om halvt bekant (kan man vara det genom en maillista?). Nåja, hur som helst. Fick kommentaren "...två månaders semester... ...två månaders semester... låter bekant på något sätt, men jag har aldrig sett de orden tillsammans förut..." vilket fick mig att inse vad jäkla tur man har som får chansen att göra en sån här resa! Wooopie!

2 kommentarer:

olsner sa...

Din "konsultprofil"? Låter intressant. Utveckla gärna?

Fredrik sa...

Det är tur att vi båda är så kommunikativa! :)