2006-11-20

LEGO Trippen

Helgen gick mer eller mindre åt till LEGO Trippen. Det var himla skojigt! Lördagen låg jag hemma och sov på förmiddagen - skippade tävlingen men höll en tumme för de kära medtävlandena från Attentec åtminstone. Och det gick ju bra första heatet, sen kan jag ha glömt att hålla tummen. Till kvällen skulle jag vara toastmaster, så då fick man lägga förkylningen på hyllan och vara pigg istället. Sittningen blev kaotisk men jättetrevlig. Det är svårt att hålla ordning på 113 personer som druckit alkohol sen lunch ungefär. Blev snabbt mer gående bord, mingelparty och väääldigt högljutt samt mycket improviserad sång. Det slutade med att jag var toastmaster åt ett litet gäng från Örebro istället som ville lära sig sångerna de inte kunde. Trevligt det med! ;)

Efter sittningen skulle jag ta en lugn mellanfest hemma hos mig och dricka lite alkohol. Visade sig att fler fick reda på de planerna och plötsligt bestod den lugna mellanfesten av ca 20+ personer som festade, åt maränger och var fulla. Mycket trevligt, men gjorde att söndagen fick spenderas med städning och diskning. Tur att Åsa var med på planerna, annars kunde hon blivit lite upprörd kanske. ;)

Pontus var suverän med rosa läppglans i det rosa ljuset! Jag tänker inte visa bilderna där jag har rosa läppglans!

Festen på kvällen blev suverän. Skoj att känna många som är där, många i barerna och samtidigt träffa nytt folk! Dansade stora delar av kvällen, men hann bli lite prata och krama på folk man känner också. Efterfesten på Statoil med Fredrik, Susanne och Ulrika var given - Stora mosmenyn med julmust gör att man mår toppen dagen efter!

Söndagen gick som sagt åt till att städa mestadels. Men lite tårta från Andreas hanns med på kvällen - mums!

Inga kommentarer: